12 juni 2013

Favorittutetrapp

Vi er så heldige å ha mange fine trapper. Inni huset har vi en herlig en som jeg har blogget om før.
Ute har vi to – en fra plenen opp til terrassen, i skifer og tre, som jeg får blogge om en gang når jeg har ordnet blomsterbedene som nå er overgrodd av ugress.

Den andre utetrappen er en sånn som det er skikkelig fint å sitte på med en pute under baken, med kaffekopp og blad, og se utover hagen og lytte til pippippene av ymse slag. Jeg liker det lille overbygget med gelender, og nå i år har jeg plantet humle som har begynt å slynge seg oppover og bortover gelenderet. Kjenner jeg humla rett, kommer den til å danne en herlig, grønn vegg i løpet av sommeren, og attpåtil overvintre til neste år.


Her på bildet er det stille før stormen (og humla bare barnet...) De siste tre ukene har nemlig hele trappa vært dekket av fliskartonger, bøtter, søppel og andre greier, siden dette er hovedinngangen til håndverkergjengen som holder til her for tiden. Alle blomstene har fått et midlertidig hjem litt lenger borte på terrassen, der beskyttes mot vær og vind av et tjukt lag med byggestøv.Men nå ser vi definitivt konturene av ferdig bad! All riving, rør og elektrisk er på plass, membran er smurt og skroget til det store hovedmøbelet er ferdig. Og i dag begynte flisleggeren på det O store puslespillet. Jeg mistenker at vi ikke har gjort jobben så veldig enkel for ham, det kom noen ukvemsord gjennom veggen i løpet av dagen... ;-) 



Selv har jeg ikke vært  i kjempeform i dag, jeg tok nemlig ut visdomstann nummer to i formiddag. Den satt jaggu godt. Den forrige tok jeg i april, og da gikk jeg på Pinex Forte i tre uker, angivelig fordi de måtte ta mye bein rundt selve tanna. Denne satt enda dypere, så jeg kan ikke si jeg gleder meg til de neste ukene... Noen ganger er det fint å ha en anestesilege i hus! (Det er jo fint å ha ham i hus hele tiden, men for det meste er det heldigvis ikke anestesi-egenskapene hans jeg vektlegger.) Men nå virker pillemiksen for fullt, så jeg har lovet meg selv å foreta litt strengt nødvendig rydding slik at jeg er klar når effekten begynner å ebbe ut om en times tid... Forresten: Det ble Ferm Living-tapeten! Den er i hus allerede takket være de hyggelige damene hos www.lunehjem.noNå grubler jeg mest på gulvet. Thor Andreas mente svart ble for kjedelig. Jeg tror kanskje jeg har en plan som han også kan like, som i tillegg ivaretar ønsket mitt om en femtitallspalett, OG som ikke blir for sukkersøt. Nysgjerrig? Hold linja! 






1 kommentar:

Syrinveien 3 sa...

Heldige som er igang med badet- gleder meg til å se resultatet, om knappe to uker rykker håndverkerne inn hit! Og da befinner jeg meg heldigvis langt avgårde på en øde øy i Vestfolds skjærgård...:-) Kul logo/header by the way!