09 januar 2013

Takk, lillekompis

Tusen takk!

Min supre, lille kompis!



For lange, koselige morgenstunder i sofaen etter å ha fått verdens beste storebror avgårde til skolen.
For løvraking og lek i hagen.
For alle kanelbollene vi har bakt.
For alle gangene du har «hjulpet» meg med å skru.
For alle gode Tellefklemmer.
For hopping i sofaen (selv når det ikke er lov.)
For fine turer til Ringshaugstranda.
For å ha vært verdens beste grunn til å ta det nesten helt med ro et halvt år.



Iskald romjul på Ringshaugstranda.


Onde mammaer hjelper ikke barna når de tryner i skaresnø. Onde mammaer tar heller bilde.


Flyvende garasje!


Vi har vært en del sinte også. Både du og jeg.


Og så har vi hoppet i senga! Først og fremst du. Jeg har jo ikke vært noe tess på hoppefronten i høst.




Vi har vært et bra lag, du og jeg.

Det skal vi fortsette å være.

Men endelig er det din tur til å få venner igjen. Lykke til i barnehagen!

Og takk igjen.

7 kommentarer:

Strikkedoktor'n sa...

Nydelig! Takk :-)

an-magritt sa...

Helt vidunderlig!!

Guro sa...

Å, endelig, barnehage! Fine bilder, både de glad og de sinte, for sånn er jo hverdagen Ü
Likte forresten prikkerudolf under her Ü Ja, og godt nyttår! Og takk for butikk-tips, får se om jeg rekker det på neste Oslotur.

Gøril sa...

Fine Tellef og mammakjærlighet. Det er en tid for hjemmekos og en tid for barnehage. Klem

Utejenter sa...

Nydelig beskrivelse og flotte bilder. Og så stor han har blitt!

Lykke til i barnhagen!

annikken - osloliv sa...

Å, for en vakker tekst! Og grattis med barnehageplass for sønnen. Selv om jeg skjønner dere har hatt en fin tid. Jeg synes permisjon er en liten pause fra livet. Nok å gjøre, men alt går i roligere tempo. Så deilig!

Men du, jeg har lest bloggen din helt fra du skrev om mei taiene du hadde sydd. Nå skal jeg prøve meg på dette (sammen med svigermor håper jeg!) og lurer på om du har noen supertips? Noe vi absolutt bør ha med eller ikke ha med? Og lille store bolla vår er en skikkelig sværing - 3 mnd og 8,6 kilo - hvor lenge kan jeg bære han i den, tror du?

PS - går mot at vi skal kjøpe foreldrene mine sitt rekkehus i Disengrenda nå:)

annikken - osloliv sa...

PS 2: kan jeg spørre om hva dere fikk for rekkehuset deres? Det jobbes med hvordan søsteren min skal kjøpes ut nemlig.